Mediální partnerství aneb srdce redakce bije pro Slavii

středa 17. březen 2010 11:05

V rámci průzkumu internetového zpravodajství z oblasti play off hokejové Extraligy, který jakožto fanoušek hokeje absolvuji, navštívil jsem také "Nejzajímavější český sportovní server", jak o sobě tvrdí titulek webových stránek Deniksport.cz. Zajímavý bezesporu je. Minimálně nepokrytým způsobem, jakým jsou zde propagovány zápasy jednoho klubu.

Sami si v přiloženém obrázku můžete prohlédnout, kterak vypadadala úvodní stránka internetové mutace Deníku Sport dopoledne 17/03/2010: Místo ordinérního světlého pozadí zde vidíme červenobílou šachovnici, přičemž na každém poličku je zobrazeno logo akciové společnosti HC Slavia Praha. Efekt dokresluje wide banner u horního okraje obrazovky, kde jsou čtenáři pěkně tučným písmem zváni na střetnutí Slavie se Zlínem. Všimněte si, jak slávistická agitka krásně ladí s červenobílým vizuálem Deníku Sport. Lahoda!

Z hlediska internetového marketingu se tomu říká nestandartní reklamní kampaň. Klasický reklamní proužek je doplněn úpravou pozadí stránky, čímž je více upoutávana čtenářova pozornost. Něco podobného můžeme nyní vidět také na Novinkách.cz, kde probíhá kampaň propagující whiskey Jameson.

Z hlediska sportovního klubu se takové reklamě říká mediální partnerství. Je běžné, že kluby navazují vřelé vztahy s redakcemi zejména v regionu působících periodik, kde je jejich činnost sledována a pro místní obyvatelstvo zajímavá.

Z hlediska neslávistického čtenáře se tomu říká nedůvěryhodné zpravodajství. Jak si může být čtenář jistý objektivitou a nestraností reportáží a komentářů v periodiku, jehož stránky jsou přeplněny logem jednoho konkrétního klubu, ať klikne kamkoliv??

Že Deník Sport již dávno není pouze sportovní informační deník, který je ochoten v době důležitých sportovních událostí obětovat úvodní stránku svého vydání skutečnostem, které se sportovním zápolením zas až tak nesouvisí, si už pomalu zvykám(viz přiložený obrázek: V době vyřazovacích bojů fotbalové Ligy mistrů a hokejového play off české Extraligy je jako headline internetové mutace Martina Sáblíková a její projevy adresované neukázněným řidičům na cestách), "pecka" podobná marketingové propagace konkrétního českého klubu, zatím nemá obdoby....

Podstata celé bulvárnosti a prodejnosti kdysi váženého deníku je možná na snadě: podívejme se pořádně na adresu stránek Deníku Sport - www.deniksport.BLESK.cz. Víte, na co narážím?

Petr Polák
Screenshot Deniksport.cz
kliknutím zväčšíte   


Petr Polák

Petr Polák

Hledejte zde v čase přítomném rozvahu o přítomných událostech.

Petr Polák je muž s talentem učit se. Ovšem lidé svým talentem velmi často mrhají a pak žehrají na talent jiných. Řečeno sportovní terminologií, nyní si odpykává trest za nesportovní chování.

REPUTACE AUTORA:
0,00

Tipy autora

Oblíbené blogy